28. 12. 14

Praznični medenjaki


Vsako leto v tem času spečem praznične medenjake v beli sladkorni, sneženi oblogi. Spekla sem jih včeraj (skupaj s potico in kremšnitami je bil to pravi praznično pekovski challenger*), danes pa sva jih s Taveliko hčero odeli v belo prevleko in okrasili.
 *  za to je zaslužna tudi mami, ki mi je dala, pripravila in zmlela vse orehe

Enako kot potico sem tudi piškotke pekla dvojno - torej iz kilograma moke, recept spodaj pa je polovični, primeren za običajne (neizzivalne ;) ) priložnosti:

Praznični medenjaki:

  • 50 dag moke
  • žlička sode bikarbone
  • 15 dag medu
  • 15 dag rjavega sladkorja
  • 15-25 dag masla 
  • 2 jajci 
  • dišave za medenjake (cimet, mleti klinčki, karadmon, malo muškatnega oreška)
Sladkorni preliv: 
  • sladkor v prahu (cca 150 g) 
  •  2 beljaka
Vse naštete sestavine zgnetemo v voljno testo. Po sili razmer (cel teden sem v treh razpoložljivih trgovinah našega malega kraja iskala sodo bikarbono in vrečko dišav za medenjake) sem bila primorana uporabiti pecilni prašek, mešanico dišav za medenjake pa sem pripravila sama.

Testo ohladimo v hladilniku (ali na balkonu**) , da se lepše razvalja. Z modelčki štempljamo v testo in jih sproti zlagamo na pekač.
** da vam ne povem, kako sem bentila, ko sem po dveh urah vzela testo nazaj v hišo,.. pečica je bila že ogreta... Zunaj je lepo snežilo in sneži vedno le pri za to določeni temperaturi aneda...gora testa je bila tako trda, da se je v njemu komaj poznal moj palec. Pol ure je trajalo, da se je na sobni temperaturi omehčalo za nadaljne delo in valjanje.
 Izmenjaje jih v dveh pladnjih pečemo v pečici pri 180 stopinj celzija.
 Pečejo se brzinsko hitro (ventilatorska pečica - prej kot v 10 minutah) in na dveh pladnjih sem peko komaj dohajala (2 pladnja sta se rahlo prežgala, ta dva sem izločila in pospravila v škatlo, ki jo bomo odprli po 15. januarju - takrat se bo vse pojedlo, verjemite.
 Priprava preliva: Beljake stepemo v sneg. 
 Še preden so beljaki do konca stepeni, sem vanje vsula najboljši mleti sladkor v prahu. Res priporočam, da izberete in kupite najboljšega, ker imam z nizkocenovnimi zelo slabe izkušnje (snežna prevleka postane kot bi bila iz ledene brozge in ne iz puhca...)
 Pred naslednjim opravilom je potrebno pripraviti veliko pladnjev in krožnikov kamor bomo polagali medenjake v belem.
Preliv mora biti zelo gost, to je tako gost, da se ob robovih posode že začne sušiti. Ko figurico pomočimo v obliv mora biti ta kompakten. Če ga je preveč, ga ob robu posode zmanjšamo na nekaj milimetrov.
 Da se izognem pomivanju pladnjev, sem na pekače položila peki papir. To je dobro tudi zato, ker se tako preliv ne prime na pekač, če steče preko robov. V tem primeru je težko figurico povleči iz pladnja in se oblika rada razlomi.
 Uporabile sva pisane čokoladne bombončke in srebrne in pisane bunčice in pikice, ki so namenjene okraševanju tort.
 Sušimo jih cca 24 ur na sobni temperaturi.
Beli priliv da medenjakom veliko "dodano vrednost", saj se prav zaradi preliva zmehčajo in so še bolj slastni, da ne govorimo o okrasju. Uganete kateri najprej izginejo s krožnika, ko jih ponudim na mizo med male in velike otroke?

4 komentarji:

  1. O, kako so lepi! Prave cukerpekarske mojstrovine. :-) Po mojem strokovnem mnenju najprej izginejo tisti s smartisi. :-))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Točno. Opazujem tudi odrasle otroke ;)... ni razlike. :))

      Izbriši
  2. Ti pa si bila tokrat cuker pek na kubik. Hvala za recept in te čudovite fotografije pregrešno dobrih dobrot :)

    OdgovoriIzbriši
  3. oooooo klapa navalite:))) tole zgleda super:)) tudi jaz bi une s smart bonboncki:))

    OdgovoriIzbriši